حسام معینی ادبیات داستانی
من به شما کمک می‌کنم

شروع کنید

نویسنده، مدرس داستان نویسی و منتقد ادبی

حسام معینی هستم در زمینه آموزش داستان نویسی، نقد و نویسندگی خلاق فعالیت می‌کنم.

نقد داستان

حوزه فعالیت آکادمیک من نقد و بررسی رابطه بین کاراکترها و سیستم‌های حکومتی در رمان است. من معتقدم که خواستگاه‌ها و انتظارات افراد و حکومت‌ها در یک رابطه تعاملی با هم شکل می‌گیرند که روی هم تاثیر گذارند.

داستان نویسی

چند داستان کوتاه در نشریات چاپ کردم و از سال 93 به صورت فریلنسر در شبکه‌های اجتماعی و وبسایتها مشغول نوشتن هستم. مطالب من تا امروز بیش از 200 هزار بار خوانده شده است.

از مقالات من در زمینه آموزش داستان نویسی، نقد و نویسندگی خلاق دیدن کنید.

آموزش داستان نویسی

همیشه فرآیند نوشتن برایم جذاب بوده و از آموزش این تکنیک‌ها هم لذت می‌بردم. در این سال‌ها مطالب آموزشی متعددی در این زمینه گردآوری کرده‌ام و خوشحالم که آن‌ها را می‌خوانید.

آموزش داستان نویسی

چه بسیار انسان‌هایی که رفتند ولی حقایق زندگیشان هنوز زیر لب زمزمه می‌شود

داستان نویسی فقط خیال پردازی نیست، همزمان جستجوی حقیقت است. ما در مسیر نوشتن جرات میکنیم با خودمان روراست باشیم و به دنیای زیر روتین های زندگی سفر کنیم، تناسبی بین دنیای درون و بیرون پیدا کنیم و به شناخت نزدیکتر شویم.

بیشتر بخوانید.

نقد ادبی

وقتی ایده ها با ساختارها و کاراکترها ترکیب می شود.

نقد ادبی یعنی بین خطوط را خواندن. از زیبایی داستان نمی کاهد و عمق داستان را می سنجد. خواندن نقد درک شما را از داستان بالا می برد و به تدریج شما را در صف مخاطب های جدی ادبیات قرار می دهد.

داستان های من

گوشه هایی از حقایق زندگی من را در داستان هایم بخوانید.

در زندگی لحظاتی وجود دارد که ما را به فکر فرو می‌برد و به مسیر کشف و شهود می‌کشاند. من آن ها را ثبت می کنم و از آن برای نوشتن داستان الهام میگیرم.



آخرین مقالات

همیشه برای من لذت از یک نوشته با فهمیدن سازوکارش دوچندان می‌شود. من در مقالات نقد سعی می‌کنم با سفر به لایه‌های زیرین داستان و ذهن خلاق نویسنده گوشه‌ای از این لذت را با شما به اشتراک بگذارم.

درتماس باشیم

با من در ارتباط باشید و در شبکه های اجتماعی من را دنبال کنید.

اگر مایل به ثبت نام در کلاس داستان نویسی هستین اینجا کلیک کنید

بارگذاری ...
پیام شما با موفقیت ارسال شد!

حسام معینی

ادبیات داستانی